[Talk-dk] rundkørsler - hvordan gør man med name=

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tor Maj 20 11:59:32 BST 2010

On 20/05/2010, at 10.52, Jesper F wrote:

> Hvis 4 veje med forskellige navne fører ind i rundkørslen - hvad
> skal name= så være for rundkørslen?

I et sådant tilfælde ville jeg lade rundkørslen være navneløs. Jeg vil
endog mene, at det i de allerfleste tilfælde er korrekt at lade
rundkørsler være navneløse. Rutningsprogrammerne benytter heller ikke
navn på rundkørsler, de siger bare f.eks. "tag 2. frakørsel i
rundkørsel".

I visse tilfælde har en rundkørsel et officielt navn, f.eks har vi her
i Århus en "Fredensvang Runddel", der er muligvis adresser på, og så
skal den jo også navngives på kortet.

-- Morten