[Talk-dk] hjælp til tracing fra taxier, busser, skraldemænd

Jesper F jesperfjoelner at hotmail.com
Tir Maj 25 08:47:15 BST 2010

Hvis man plumpede et par GPSer  i taskerne hos postbude i provinsbyer ville det også hurtigt give en masse
gode traces. De kommer jo næsten alle steder i byerne.

Nu er er det jo godt nok ganske sjovt selv at indsamle sporene,
så jeg ved ikke om den slags idéer nogensinde vil blive til noget, men det kunne gøre et indhug i manglende
spor i en række byer.

Måske ville PostDanmark være med elle måske kunne man skabe interesse generelt blandt postbudene.
Der er sikkert mange der ejer GPSer. Med tiden kunne PostDanmark bruge OSM i stedet for www.folia.dks kort som
de bruger i øjeblikket til anvisning af postkasser, posthuse m.m.
Det var strøtanker :-)

/ Jesper Fjølner