[Talk-dk] hjælp til tracing fra taxier, busser, skraldemænd

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tir Maj 25 09:10:03 BST 2010

On 2010-05-25 09:47, Jesper F wrote:

> Måske ville PostDanmark være med elle måske kunne man skabe interesse generelt blandt postbudene.
> Der er sikkert mange der ejer GPSer. Med tiden kunne PostDanmark bruge OSM i stedet for www.folia.dks kort som
> de bruger i øjeblikket til anvisning af postkasser, posthuse m.m.
> Det var strøtanker :-)

Fine strøtanker :-) ... Jeg tror det bedste er at hverve folk til at blive
fuldgyldigt aktive -- som nævt rigtig gerne postbude, taxachauffører,
loko-førere osv. -- i OSM projektet.

Måden at gøre dette på kunne f.eks. være gennem artikler om OSM projektet i
de forskellig gruppers fagblade. Var det en idé at samarbejde om det, f.eks.
via Wiki'en?

Jeg mener nemlig ikke det er nok blot at få samlet GPS tracks. De skal jo
fortolkes: er det en vej? en sti? en parkeringsplads? osv. Af samme grund
propper jeg altid selv mine data i JOSM så hurtigt som muligt, mens turen
stadig er frisk i erindringen (jeg gider ikke tage fotos.) Det vil være
svært at tage GPS tracks fra serveren og bruge dem til noget fornuftigt,
hvis man ikke selv har været på stedet.

-- Morten