[Talk-dk] hjælp til tracing fra taxier, busser, skraldemænd, cykelklubber m.m.

Jesper F jesperfjoelner at hotmail.com
Tir Maj 25 23:50:01 BST 2010

> Måske ville PostDanmark være med elle måske kunne man skabe interesse generelt blandt postbudene.
> Der er sikkert mange der ejer GPSer. Med tiden kunne PostDanmark bruge OSM i stedet for www.folia.dks kort som
> de bruger i øjeblikket til anvisning af postkasser, posthuse m.m.
> Det var strøtanker :-)

>Fine strøtanker :-) ... Jeg tror det bedste er at hverve folk til at blive
>fuldgyldigt aktive -- som nævt rigtig gerne postbude, taxachauffører,
>loko-førere osv. -- i OSM projektet.
>
>Måden at gøre dette på kunne f.eks. være gennem artikler om OSM projektet i
> [...]

Jeg er enig i de ting. Folk skal helst med ombord både med tracking og indtegning.
Hvad med motionscyklister og løbere i de danske løbe/cykelklubber?
Jeg hører selv til de grupper og mapper på cykel.

Mange af dem har allerede fx Garmin-ure og andet, der indsamler GPS-spor (og en masse gamle spor som så dog ikke er tagget).
Løbere kommer sikkert på en del løbestier og lignende. Mange vejcyklister kommer typisk på både store og især mindre veje
(fx på landet) i et område. Vi mangler især mange mindre landlige veje mange steder i byernes opland.
Jeg tror det kunne være en ret ideel gruppe at få engageret. Der er vist cykelklubber i alle større byer.

En del af dem kunne nok relativt let motiveres til OSM, da en del i forvejen har en interessen i at
uploade deres GPS-spor til nettet i forvejen, bare i anden sammenhæng (træningsanalyse mm.)
Vi kunne lave et indlæg på nogle løbehjemmesider som www.dourun.dk
og cykelhjemmesider som www.feltet.dk og evt. på www.motiononline.dk

Vi kan måske tage noget tekst fra wikien, som beskriver projektet. Hvis der evt. er nogen der ligger inde med eller har
forslag til tekst, der på en kort, klar og motiverende måde beskriver projektet, kunne det bruges.

/ Jesper F