[Talk-dk] gang/cykelstier

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Tir Nov 2 22:50:25 GMT 2010

On 28/10/2010 22:49, Ole Nielsen wrote:

> Eh, cyklister må som hovedregel ikke færdes på gangstier! (færdselsloven
> § 49, Stk. 5). Men bortset fra det, ja så skal de tilføjes. Jeg kan gøre
> det, men er usikker på et par ting: Hvem må færdes på ridestier
> (bridleways) og hvad er default for 'path'?

Så er Danmark tilføjet til "routing/Access restrictions"
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions#Denmark

Jeg konkluderede at ridestier er for ryttere og ingen andre ifølge
Bekendtgørelse om Vejafmærkning. Sti ("path") er et vagt begreb, som
ikke rigtigt er defineret i færdselsloven. Jeg har sat 'bicycle' og
'pedestrian' som tilladt og alt andet forbudt.

Hvad med "track"? Det vil også være rart at have nogle standardværdier
for skov- og markveje. Mit forslag er: Alle motorkøretøjer som 'no'
(eller 'private') og ryttere, cykler og fodgængere som 'yes'.