[Talk-dk] gang/cykelstier

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Ons Nov 3 06:45:37 GMT 2010

Den 02-11-2010 23:50, Ole Nielsen skrev:

> Så er Danmark tilføjet til "routing/Access restrictions"
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions#Denmark

Lækkert. Godt arbejde.

> Jeg konkluderede at ridestier er for ryttere og ingen andre ifølge
> Bekendtgørelse om Vejafmærkning. Sti ("path") er et vagt begreb, som
> ikke rigtigt er defineret i færdselsloven. Jeg har sat 'bicycle' og
> 'pedestrian' som tilladt og alt andet forbudt.
Så har jeg brudt loven da jeg mappede en ridesti i Odense.. Men du har
nok ret. Læser det[1] på samme måde. Synes det du har lavet med path
virker fornuftigt, dog har mange af de andre lande (og default) også
ridende med. Måske vi også har det?

[1] "Tavlen angiver bane, som skal benyttes af ridende og kun må
benyttes af disse."