[Talk-dk] gang/cykelstier

Beck Niels nielsbeck at me.com
Ons Nov 3 09:00:55 GMT 2010

Hej!
Ud over det lovmæssige er der også det praktiske. Ridestier er som
regel helt umulige for en cyklist, de er trampet op og knollede. Det
vil defor vel næppe være god vejledning at anfører dem som cykel-
mulighed?
Men for at gøre det fuldstændigt så er der jo ofte et sekundært spor
ved ridestier som gående og cyklister har lavet  for at kunne komme
fornuftigt frem, her vil det jo være god information at at anfører
cykel-jes?
Jeg hælder nok til den holdning, at det er den praktiske realitet, der
bør være retningsgivende end paragraffer, når vi taler om stier.
Når vi taler om motorveje og fortove/cykelstier i byer så er jeg helt
med på det formelle skal have fremme.
Vh.
Niels