[Talk-dk] gang/cykelstier

Jakob Riis Josephsen jakob at josephsen.com
Ons Nov 3 11:21:48 GMT 2010

Vedr. adgangsrestriktioner.

> Jeg konkluderede at ridestier er for ryttere og ingen andre ifølge
> Bekendtgørelse om Vejafmærkning. Sti ("path") er et vagt begreb, som
> ikke rigtigt er defineret i færdselsloven. Jeg har sat 'bicycle' og
> 'pedestrian' som tilladt og alt andet forbudt.
Jeg vil mene at hest og knallert også skal være tilladt som standard på
path, ud fra betragtningen at hvis der ikke er et skilt der forbyder
det, så er det tilladt.  (Ellers var der ikke så meget pointe i de
forbudsskilte som hænger ved indgangen til nogle skove*, hvis det
allerede var forbudt...)

> Hvad med "track"? Det vil også være rart at have nogle standardværdier
> for skov- og markveje. Mit forslag er: Alle motorkøretøjer som 'no'
> (eller 'private') og ryttere, cykler og fodgængere som 'yes'.
Her mener jeg igen at som udgangspunkt må al adgang være tilladt, hvis
ikke der er skiltet med andet på stedet.

/Jakob Riis Josephsen

*) http://www.kan-du-finde-vej.dk/images/skilt_stort.gif