[Talk-dk] gang/cykelstier

Jakob Riis Josephsen jakob at josephsen.com
Ons Nov 3 22:35:01 GMT 2010

<snip>
> Jeg har mappet en del i skovområder på det seneste, for nuværende har
> jeg arbejdet en del i Marselisborgskovene syd for Åårhus. Her var
> stort set alle skovstier og -veje af den første mapper tagget med
> highway=service, selv om det blot var en mudret MBK sti, hvilket
> naturligvis er forkert, men det har været et stort arbejde (som ikke
> er færdigt) at udrede hvad er hvad. Jeg har for længe siden forsøgt at
> komme i forbindelse med denne mapper men uden held.
</snip>
Det er vist samme mapper jeg har haft en lignende kamp med i Nygårde
Skov, hvor han ændrede alle skovvejene og -stierne til cykelstier (han
er vist mtb-rytter), og i skovene ved Himmelbjerget, hvor han taggede
alt - revl og krat - som highway=unclassified... *suk* ... Han er dog
blevet bedre til at skelne med tiden.

Med hensyn til Marselisborgskovene så har jeg også kunnet se at det var
galt, men jeg er ikke helt lokalkendt nok til at vide hvad det skulle
rettes til, så det var lagt i skuffen som et fremtidigt cykelprojekt. -
Der er i øvrigt stadig meget at tage fat på, da meget af skoven slet
ikke er mappet endnu.  Desuden er der en del dedikerede og mærkede
ridestier og mtb-ruter i skoven som bør tagges med tilsvarende stityper.

Mange Hilsner
Jakob Riis Josephsen
(- som håber på et vejr hvor en cykel i skoven er en god oplevelse)