[Talk-dk] Gadenavne efter adresseimport

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Søn Nov 7 17:11:21 GMT 2010

On 07-11-2010 15:52, Rasmus Vendelboe wrote:
>  >>"opdatere navnene på OSAK adresserne"
>
> Nej! Det kan godt være det er den pragmatiske metode, men hvis der er fejl
> i aws-registret skal det fortælles til din kommune som så skal give data
> videre, så vi kan trække opdateringen den vej. Jeg har allerede set et par
> hundrede fejl i data (f.eks. en firkant og en streg i jylland, og noget
> overskydende data oven i en ny motorvej), men har ikke fundet tid til at
> finde en i min kommune man kan have en meningsfyldt samtale med om at
> rette sådan noget.

Jeg er i store træk enig med dine kommentarer. Dog har vi det problem at
data fra OSAK ifølge Peter vist ikke er helt opdaterede (højeste værdi af
osak:revision er "2009-10-05T00:00:00"), så vi kan nemt rende ind i at
fejl vi finder allerede er fixet.

Når det så er sagt så mener jeg at det er den rigtige vej at gå. Hvis det
betyder at osm inspector viser røde nodes i en længere periode, så er det
vel heller ikke jordens undergang? Målet er vel at få de rigtige data -
ikke at få grønne pletter i osm inspector?

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk