[Talk-dk] OSM-Tracker til Android

Johnny Rose Carlsen osm at wenix.dk
Tor Nov 11 00:17:15 GMT 2010

Jens Winbladh <jens at somewhere.dk> wrote:

> Fandt lige denne app til Android (har en gl. HTC Hero)
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSMtracker_(Android), hvilken er
> spinoff fra et windows mobil projekt af samme
> navn<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSMtracker>

Jeg har brugt det i et stykke tid nu, i starten fungerede det rigtig
godt for mig, bortset fra at det indimellem crashede og mistede hele
den mapping session man nu engang var igang med. Det kunne nogle gange
betyde 3-4 timers mistet arbejde.

Jeg fandt dog ud af at hvis jeg slog auto-rotate af skærmen fra, så
skete det kun yderst sjældent.

Hvis mine tracks blev over 4000 trackpoints, så blev selve kortet ret
langsomt, hvilket gjorde at jeg tit måtte stoppe en track, og starte en
ny.

Så kom der en nu version, hvor man har en tracklist fra starten, den
har jeg ikke tabt nogle data på, da den gammer undervejs. Tilgengæld er
den nu nærmest ubrugelig for mig da applikationen er blevet helt
ufattelig langsom.

Det tager mig omkring 5 minutter at scrolle ned gennem listen af
omkring 75 tracks. Det er typisk 2 minutter fra jeg trykker på menu
knappen til menuen kommer. Typisk kan man være i tvivl om man rent
faktisk fik trykket, og så kan man hurtigt komme til at trykke igen,
hvilket lukker menuen igen, ligeså snart den kommer frem.

At vise selve kortet er nogle gange hurtigt, men oftest tager det også
uendelig lang tid, selv med ganske små tracks på under 500 punkter.

Er der nogle af Jer der oplever det samme? - måske skal applikationen
bare re-installeres, men det har jeg ikke forsøgt da degraderingen kom
med en bestemt opdatering - så jeg har bare ventet på der snart ville
komme endnu en ny version der var fikset.

Mvh
 - Johnny Carlsen