[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Peter Brodersen peter at ter.dk
Man Nov 29 17:43:03 GMT 2010

Hej,

(kom til at svare Esben i stedet for listen)

2010/10/29 Esben Damgaard <maillist at hvemder.dk>:

> <snip>
>
> Er du kommet videre med aftalen? Hvad er status pt?

De har nu sendt en aftale, som jeg regner med at underskrive ude hos
dem, når jeg tager ud forbi dem med en harddisk.

Jeg har lagt aftaleteksten ind her:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Fugro#Aftalen
.. og lavet en umiddelbar oversættelse her:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Fugro#Agreement_2

Den kan også pt. ses online her:
http://osm.ter.dk/data/20101129_aftale_om_data_fugro_OSM.pdf

Jeg regner med at lægge aftalen over på wiki'en, når den er
underskrevet, af dokumentationshensyn.

Så aftalen er nærmest på plads. Næste skridt er at hente data. Her
regner jeg med at købe en harddisk (den skal kunne rumme ca. 100 GB)
eller måske rydde én af mine egne til formålet. Jeg skal nok alligevel
til Taastrup eller Roskilde inden for de næste par uger, så er det
oplagt at kigge forbi dem.

Derefter er spørgsmålet så, hvor harddisken skal sættes i bagefter :-)
Jeg har selv en virtuel server kørende, som jeg måske kan overføre de
100 GB til over nettet (hvis jeg lige kigger forbi en computer med en
god snabel til nettet), men jeg hører meget gerne andres overvejelser.
Hvis nogen fx selv har en maskine stående, som man bare kan smide
harddisken i, så er det måske det letteste. Under alle omstændigheder
giver det god mening at få taget en backup hurtigst muligt efter
kopieringen.