[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Johnny Rose Carlsen osm at wenix.dk
Tir Nov 30 03:30:45 GMT 2010

Peter Brodersen <peter at ter.dk> wrote:

> Derefter er spørgsmålet så, hvor harddisken skal sættes i bagefter :-)
> Jeg har selv en virtuel server kørende, som jeg måske kan overføre de
> 100 GB til over nettet (hvis jeg lige kigger forbi en computer med en
> god snabel til nettet), men jeg hører meget gerne andres overvejelser.
> Hvis nogen fx selv har en maskine stående, som man bare kan smide
> harddisken i, så er det måske det letteste. Under alle omstændigheder
> giver det god mening at få taget en backup hurtigst muligt efter
> kopieringen.

Hvad skal den maskine den sættes i gøre?, er det bare et spørgsmål om
at dele dem via HTTP? Skal der nogen form for adgangsbegrænsing på?

Hvis det hele er meget simpelt, så kan jeg måske godt finde nogle som
kan stå for hostingen - jeg vil dog foretrække hvis Peter eller en
anden kan gå videre med det når jeg har fundet nogle som kan hoste det.

Jeg er stadig i Asien, hvilket er grunden til at jeg helst ikke vil
involveres alt for meget. Det vil tage mig en lille evighed at fixe
selv små problemer herfra.

Som sagt, hvis i ikke lige kan finde noget andet - så etablerer jeg
gerne kontakten til nogen som kan hoste det.

Mvh
 - Johnny Carlsen