[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tir Nov 30 19:15:48 GMT 2010

Hej,

2010/11/30 Freek <freek_osm at vanwal.nl>:

> Ja, det er det ene, og så er det måske nødvendigt at genprojicere.  Jeg tror
> at mapserver også bruger mere tid fordi WMS tilstår at man kan spørge om
> vilkårlige udsnit (ikke kun forudbestemte tiles, selvom JOSMs WMS plugin kun
> spørger om tiles).

De lagde på mødet op til, at vi skulle bruge MapServer
(www.mapserver.org). Den har jeg ingen erfaring med, men mon ikke, det
skulle være til at sætte op? Eventuelt med hjælp fra øvrige OSM'ere.

De data, vi modtager, skulle så også er tilpasset MapServer. Heller
ikke her ved jeg, om det bare er én store binær klump, eller om der
ligger utallige småfiler. Jeg mener, de nævnte, at billederne også
ligger i lavere opløsninger/zoomniveauer, så med lidt held skulle det
ikke kræve noget særligt CPU-mæssigt for dette. Det er nok først
spændende, hvis man zoomer længere ind, hvor mapserver (eller ens
klient) bør opskalere.