[Talk-dk] sportsanlæg, strande

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Lør Okt 2 08:41:54 BST 2010

leisure=* er en konkret facilitet og er derfor ikke i konflikt med
landuse=* som beskriver generel arealanvendelse. Hvis sportsanlægget
ligger midt i et boligområde er der efter min mening ikke noget i vejen
for at beholde landuse=residential, men ved større sportsanlæg plejer
jeg nu at 'bøje' residential omkring anlægget. Jeg har iøvrigt aldrig
set landuse=recreational anvendt, er ikke i listen over officielle tags.

On 02/10/2010 08:00, Jens Winbladh wrote:
> Hej Anders
>
> Jeg har tit brugt leisure=sports_centre
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure%3Dsports_centre>, med
> leisure=pitch
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure%3Dpitch> for selve
> banerne, f.eks. fodboldbanen, tennisbanen
>
> Således at det bliver sit eget område, i f.eks. et boligområde.
>
> Se f.eks. http://osm.org/go/0HzePZnf
> I dette eksempel, er det ikke nogen direkte bane som bruges udelukkende
> af en sportsgren, så derfor ingen leisure=pitch
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure%3Dpitch>.

Her et eksempel på et sportsanlæg (sports_centre) fra mit eget område
med boldbaner (pitches) etc indtegnet (3 fodbold og en baseball plus en
lille uspecificeret).
http://osm.org/go/0EtXXCVTe-
Hvis sporten kendes skal banen naturligvis tagges med den, ellers undlad
at tagge sportsgrenen.