[Talk-dk] Dobbelt konfekt?

Anders Lund anders at alweb.dk
Søn Okt 3 09:38:54 BST 2010

Hej Peter,

Det giver jo god mening. Mit tilbageværende spørgsmål er så hvordan man
knytter en butik (eller andet) sammen med en adresse? Skal man så oprette en
relation mellem adressen og det andet objekt?

On Søndag den 3. oktober 2010, Peter Brodersen wrote:
> [...]
> vil også betyde, at det er tydeligt, at de forskellige vejstykker rent
> faktisk er del af samme konceptuelle vej.
>
> Lige nu kan det være problematisk at slå op, hvor mange gange, fx
> "Lærkevej" eksisterer i Danmark, fordi der er mange ways, som udgør
> den samme vej i vores overordnede forståelse. Man kan ikke engang lave
> en antagelse af at den samme vej med det samme navn så rent faktisk
> vil hænge sammen.
>
> Men det er, som vilkårene er. Det er et valg mellem at gøre tingene
> simple og lettilgængelige, og så at normalisere dem og gøre dem

Der er vel en relation i at stumperne er forbundne, så lige præcis der er
problemet til at omgå :)

Venlig hilsen,
Anders