[Talk-dk] Dobbelt konfekt?

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Søn Okt 3 11:44:37 BST 2010

On 03/10/2010, at 10.38, Anders Lund wrote:

> Det giver jo god mening. Mit tilbageværende spørgsmål er så hvordan
> man
> knytter en butik (eller andet) sammen med en adresse? Skal man så
> oprette en
> relation mellem adressen og det andet objekt?

Jeg vil anbefale at lave en ny knude, og kopiere de tags du er
interesseret i. JOSM har en funktion der hedder "Paste tags" som er
ret anvendelig til det formål.

Jeg synes vi skal være enige om at lade KMS og OSAK noderne være.
(Bortset fra, at man _kan_ være nødt til at slette dem en gang
imellem, da nogen af dem er nonsens. F.eks. fandt jeg en mystisk
adresse knude lige midt min have :-) ).

Men som Peter beskriver, har han en række bots og scripts som
opdaterer adresseknuderne, og det vil være nyttigt om de kan få lov
til at arbejde uden for meget bøvl. Hvis man inkluderer en KMS eller
OSAK knude i en relation, vil det give problemer for botten hvis det
af en eller anden grund er nødvendigt at slette den. For tiden er det
faktisk nødvendigt at slette de fleste gamle KMS knuder for at
erstatte dem med de nye OSAK knuder (p.g.a.  kommunalreformen, som
medfører ændringer på stort set samlige adressknuder).

Man kan iøvrigt følge med i KMS -> OSAK udviklingen på Jonas'
fremragende <http://osm.rasher.dk>.

-- Morten