[Talk-dk] Ekstra adresse punkter

Peter Brodersen peter at ter.dk
Man Okt 18 23:44:06 BST 2010

Hej,

Hm, lige nu er de gamle adresser væk fra databasen (men fremgik
stadigvæk af grafikken, før jeg reloadede) - jeg ved ikke om nogen har
været inde at opdatere vejen i mellemtiden.

Jeg kan se, at den opdatering rigtigt nok kun havde nye adresser, så
jeg ved ikke hvilken opdatering, der fjernede de gamle adresser.

Et gæt kunne være, at vejen er indtastet manuelt. Det er kun, når man
starter med en gammel adresse (dvs. gammel kommune/vejkode), at den
også kan finde nye adresser. Den kan ikke gå baglæns.

Det er dog noget, jeg regner med at tjekke efter derudover - altså om
der findes dubletter af addr:housenumber+addr:street+addr:postcode.

Uanset hvad er det sundere undervejs, at der er dubletter, som der kan
ryddes ud i, end hvis alle adresser på en vej forsvinder og nye ikke
er oprettet - så er det ikke til at vide, at der skal tilføjes nye
adresser efterfølgende.

Men giv endelig meldinger om lignende hændelser!

- Peter