[Talk-dk] Idé til lag på rashers aldeles udmærkede kort

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Fre Okt 22 08:06:10 BST 2010

Hej

Freek det var lige sådanne kort som du har lavet jeg tænkte på, specielt
det nederste på
Kortets_udvikling<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Kortets_udvikling>
.

Ville det være muligt at lægge sådan et kort i en openlayer ala. rasher
således at man kan zoome etc. og at den evt kunne opdateres med rimelige
intervaller.

Mht. til Eriks kommentarer, så har du selvfølgeligt ret i at det ikke vil
give et helt retvisende billede af kortlægning i et område. Men man kan jo
sige at hvis der ikke er nogen veje til de tilhørende adresser, så er der
nok intet i det område (altså første skridt imod komplet kortlægning). Det
kunne være at man kunne lave en slags densitets kort over punkter/stier
(poi) eller sådan noget, således at man kunne få et billede af om der
overhovedet er poi og stier i et område, men der er veje (andet skridt imod
komplet kortlægning)

Tænker at opdelingen af større byer er en fin ide, men hvad betyder 75 %
etc.her vil et opdateret kort over "status" give en hvis slags mening.
Tænker også at det jeg bruge mest tid på er at kortlægge og ikke på at
opdatere status for område.
Men der giver mening når man er helt færdigt med et område (hvornår man se
end er det), hvor området er klar afgrænset som f.eks. mindre byer. (her har
vi f.eks. Danske byer i wikien:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Danske_Byer#Storbyer_.28City.29)

Mvh

Jens