[Talk-dk] Ekstra adresse punkter

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Fre Okt 22 11:39:05 BST 2010

On Mon, Oct 18, 2010 at 05:52:21AM +0200, Peter Brodersen wrote:

> Efter weekendens opdatering har værktøjet nu en liste over aktuelle
> kommuner. Laver man et bbox-opslag (fx klikker på " Update the
> addresses currently shown."-linket i bunden af http://osm.rasher.dk/
> ), så vil veje fra gamle kommuner vises med orange baggrund under
> "Update"-knappen.
>
> Men mere væsentligt: prøver man at opdatere en vej med gammel
> kommunekode (hvilket giver et tomt resultat i OSAK), så vil værktøjet
> i stedet finde et tilsvarende vejnavn i samme postnummer, som den kan
> erstatte adresserne med.

Jeg har afprøvet det nye værktøj igennem nogle dage, og jeg kan blot
sige, at det fungerer fremragende! Supergodt arbejde, Peter!

Mon vi er ved at være der, hvor hele molevitten kan køres som et batch
job? Arbejdet med det nye værktøj går jo så glat, at det er helt
trivielt. Klik-klik-klik, vente-vente-vente :-). Nogle gange støder man
på adresse-knuder, som nogen har brugt til noget andet, for eksempel som
del af et område, eller folk har knyttet en ekstra tag til for at
markere en kirke eller andet. Men alle disse prblem-knuder kunne du jo
gemme på en liste til manuel inspektion.

Som en bonusoplysning kan jeg fortælle, at findvej botten nu har
tredjeflest "created_by" tags, og at det er den andenmest flittige bot
efter almien_coastlines ...  :-)

http://taginfo.openstreetmap.de/keys/created_by

-- Morten