[Talk-dk] Idé til lag på rashers aldeles udmærkede kort

Freek freek_osm at vanwal.nl
Lør Okt 23 18:36:51 BST 2010

On Saturday 23 October 2010 18:57:06 Jens Winbladh wrote:
> Det er da bare super fedt. Man kan virkeligt se hvilke områder der mangler
> at blive mappet. Tænker at det er brugbart til planlægning af mapning (hvis
> man altså har det).
>
> Bliver kortet opdateret dynamisk eller sker det manuelt?

Lige nu manuelt, men jeg vil lave det automatisk, sandsynligvis hver uge.  Jeg
synes ikke det giver meget mening at have det opdateret oftere fordi den giver
bare en global oversigt.

> Er det muligt at lave kortet, således at man kan gå tættere på (f.eks. zoom
> 12 - 13 stykker)?

På den måde jeg tegner kortet nu vil det ikke være interessant fordi den
sammler data per pixel; hvis en pixel ikke dækker tilstrækkeligt mange
adressepunkter giver den ikke længere et betydningsfuldt gennemsnit af data.

> Man kunne evt. lave et link til Geofabriks OSM Inspector, når man kommer op
> i zoom level - da jeg f.eks. synes at OSM Inspector er god ved zoom 14-15
> og opefter. Da her er de enkelte adresser synlige, og man kan trykke på
> dem etc.

Det tror jeg er en god ide, men jeg ved ikke om det er nemt at gøre met
openlayers.

> Ellers thumbs up herfra.

Tak :-)

--