[Talk-dk] gang/cykelstier

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tor Okt 28 20:59:03 BST 2010

Dvs en ruteplanlægger for fodgængere kan fint antage, at cykelstier er
> navigerbare. Enten må man færdes på selve cykelstien eller også skal man
> anvende et fortov eller sti langs med cykelstien. Ruten bliver (næsten) den
> samme.

Det vil være direkte forkert af en ruteplanlægger at antage at cyklister kan
køre på footways og fodgængere gå på cycleways, så længe standard
"access-restrictions" siger det modsatte

PS: Måske relevant at tilføje danske regler til wiki-siden
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions?

Ja, det må vel være en forudsætning for at ruteplanlæggerne kan få lov at
følge din (ellers udmærkede) logik. Så jeg stemmer for at tilføje danske
regler (at fodgængere og cyklister som udgangspunkt må færdes på cycleway og
footway)

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup