[Talk-dk] busstops - på eller ved vejen

Jesper F jesperfjoelner at hotmail.com
Ons Sep 1 19:05:33 BST 2010

Ons Sep  1 17:44:17 BST 2010:
> Nej, der er ikke tale om det samme problem. Formålet med at tagge stoppesteder
> direkte på vejen er ikke at gøre det lettere for routingprogrammer, men
> derimod at gøre det enkelt for os mappere at lave ruterelationer, dvs at
> beskrive de ruter busserne kører. Tagger du stoppestederne ved siden af vejene
> istedet for på dem, ender du hurtigt med at komme ud i noget frygteligt
> fnidder, når du skal til at lave de her relationer (som ikke er direkte
> relaterede til routingprogrammernes funktion).
> Jeg vil fortsætte med at tagge stoppesteder direkte på vejen. Jeg gider ikke
> [...]

Jeg forstår at relationer måske primært laves for busruter. Jeg kan se at kortet kan blive gnidret som det beskrives.
Jeg tagger kun et bustoppested selv om der står 3 busstopskilte på ved stedet. Tagger I så mon også 3 nodes på vejen eller nøjes I med et?

Michael: I mit område har jeg fundet nogle busstoppesteder der var tagget på vejen, hvilket jeg aktuelt er overbevist om er bedst, og har lavet dem om til at ligge ved siden af vejen. Og så kan vi jo fortsætte i det uendelige med at rette hinandens arbejde frem og tilbage. Derfor er det nok ønskeligt med enighed, også kaldet konsensus, om hvordan vi gør det.

Forslag: kunne man ikke placere en ekstra node på vejen lige ud for buststoppet og så lade relationen gå via den node i stedet for via selve busstoppet? evt. med et ekstra(nyt?) tag indsat på den pågældende node? var det noget?

/ Jesper F