[Talk-dk] Kort overlays

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Fre Sep 3 00:46:02 BST 2010

On 02-09-2010 23:46, Morten Kjeldgaard wrote:

> [...]

God ide med Margueritruten, og det skulle også være forholdsvist enkelt at
lave. Det kommer på huskelisten med det samme og burde kunne laves i nær
fremtid.

> Busruter kan man se på openbusmap.org. Desværre, for Danmarks vedkommende
> er der ikke meget at komme efter... for nu at parafrasere vores tidligere
> statsminister.

Det ser ud som om de ikke renderer data for Danmark (faktisk kun i
Nordrhein-Westfalen). Jeg ved da i hvert fald fra tidligere at samme side
viste en smule buslinjer samt tog rundt omkring i Danmark. Det er nok -
som så meget andet - et spørgsmål om ressourcer.

Desværre er det en hård omgang at lave kort over busruter så det rent
faktisk kan bruges til noget. OSM dataene skal masseres en del før de
umiddelbart kan bruges i Mapnik. Jeg var på et tidspunkt i kontakt med ham
der stod for openbusmap/öpnvkarte, og det lyder som om hans setup er
rimeligt indviklet. Jeg fik på et tidspunkt en kopi af en tidligere udgave
af hans stylesheet som fungerede uden pre-processing, men ærlig talt var
resultatet ikke fantastisk (man kunne ikke rigtigt se retninger og
rute-numre).

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk