[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Lør Sep 11 08:54:25 BST 2010

On 11/09/2010, at 00.20, Freek wrote:

> Tillyke og tak!

Det tilslutter jeg mig helhjertet! Det vil blive intet mindre end
fantastisk hvis vi på et tidspunkt kan få disse ortofotos frem i JOSM!

> Ellers kan jeg også bekræfte at der er stadigvæk meget at gøre
> udenfor, selvom
> man har ortofotos ;-)

Ja. Landskabet forandrer sig hurtigt. Det kan man allerede nu forvisse
sig om når man konsulterer Google Maps. Jeg er ikke klar over, hvor
gamle ortofotos Google bygger på, men det er sikkert og vist at de
mange steder er ret forældede. Jeg vil derfor mene, at brug af
orthofotos altid skal kombineres med en fysisk inspektion af stedet, i
hvert fald når det handler om detaljer i landskabet som kan ændre sig.

Mht. serverplads: kan fotodatabasen distribueres? Jeg har et gammelt
raid system som måske kunne genoplives...

-- Morten