[Talk-dk] Cykelstier - København

Beck Niels nielsbeck at me.com
Tor Sep 16 12:25:02 BST 2010

Hej!
For 3/4 år siden var jeg igang med cykelstier i Hovedstaden, men vandt
ikke genklang for at markerer cykelstier som selvstændige veje!

Jeg har nu - efter en længere tur til Sydamerika- mod på at tage emnet
op igen. Udgangspunktet er en gennemgang af de forskellige argumenter
og indlæg, der har været det sidste år om dette emne. Heri er jeg
nogenlunde opdateret p.t.

Der er som jeg forstår det koncensus om at cykelstier med kant til
fortov og vej, ikke skal registreres som selvstændige veje, men som
tillæg veje, men cykelstier med en vis afstand til vej skal markeres
som selvstændige veje.

Jeg går derfor ud fra at der er koncensus i DK om følgende markering
er OK:

cycleway   lane
highway    xxxx
name         xxxx

Jeg er startet ud med:
N. Jespersensvej
P.G. Rams Allé
Peter Bangsvej

alle på Frederiksberg!

Hvis jeg ikke hører indvendinger herimod, fortsætter jeg med øvrige
Frederiksberg og efterfølgende Storkøbenhavn i det omfang disse
cykelstieer ved kantesten ikke er registreret som cycleway lane.
Vh.
Niels Beck