[Talk-dk] Cykelsti

Niels Beck nielsbeck at me.com
Tor Sep 16 17:04:21 BST 2010

Hej Claus, Morten, Jesper og Rune.
Tak for hurtigt tilbagesvar.

Jamen jeg er så blevet en del opdateret:
- Kender nu link til cykelstivejledningen.
- Kender link til ruteplanlægger og dens muligheder
- Har forstået følgende regler:

Lane=malet spor     Track=cykelsti med kantesten samt cycleway=opposite cykelstri mod bilfærdsel.

Highway footway  /  bicycle=yes  eller  Cycleway track / foot=yes.

Det er hvad jeg har brug for i første omgang for at lave de mest almindelige og kendte cykelstier i Hovedstaden.
Jeg kører meget på cykel hver dag og kender hele byen ret godt excl. Amager og jeg har jo været rundt omkring i foråret så jeg ser frem til at komme igang med arbejdet.

Har det betydning om cykelway markeringen står først eller sidst i vejens markeringsoversigt?

Vh
Niels

Niels Beck
N. Jespersensvej 10 3.tv.