[Talk-dk] Cykelsti

Beck Niels nielsbeck at me.com
Man Sep 20 21:35:52 BST 2010

Jeg har set lidt på den danske koncensus om cykelstieer sammenholdt
med den engelsk sprogede version når det kommer til valg mellem track-
lane og highway til definition af cykelstier. Hvis der er væsentlig
forskel så er jeg nok ikke med på vognen/opgaven. Der skulle jo gerne
være konsistens på kortet også ud over grænserne.

Men min opfattelse er, at alt er Ok, den danske koncensus strider ikke
mod den engelske verison på nogen måde:

Citat:"
lane
A lane is a cycle track that lies within the roadway (known as "bike
lanes" in the United States).
track
A track is a cycle path that is not on a road. The value track is
redundant when used on highway=cycleway (or equally on highway=path).
When used on a different highway type (e.g. highway=secondary) it
indicates that there is a separate cycle path adjacent to the road.Den