[Talk-dk] Cykelsti

Beck Niels nielsbeck at me.com
Ons Sep 22 08:14:26 BST 2010

Nej!
Det er vist resterne af min "hærgen" tidligt på året. Jeg eer igang
med at se på det! Deer bruges stort set iikke lanes i vestegnen af
København. Jeg har igår faktisk været igennem København indenfor
Vestvolden ecxl. Nørrebro og Østerbro, og der var faktisk en del
mindre rettelse i overenstemmelse med koncensus omkring "track". Jeg
kan tilføje at Gentofte - Gladsaxe og den del af Købemhavnstrup,
lystigt anvender lanes. Deerfor får man også en "sjov" oplevelse i
denne del af København når man kører her på cykel. Bilerne står
parkeret sådan ca. midt på vejene, hvis man ser bort fra
afstribningen!!! I USA anvender man samme metode og står bilerne her
ved vejkanten og cykelstierne er malet udenpå/på ydersiden! Den danske
model med malede cykelstier ved vejkanten kræver yderst meget diciplin
og lovvedholdelighed!! I mange kulturer ude i verdne vil det være helt
utænkeligt at man uden videre ved en stribe kunne få bilisterne til at
overholde vores model.
Vh.
Niels