[Talk-dk] gang/cykelstier

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tor Sep 30 09:28:58 BST 2010

Torsdag den 30. september 2010 09:34:51 skrev Anders Lund:

> Jeg opfatter selv "path" mere som en sti i naturen. Wikisiden[1] siger
> bl.a.
>
> "This tag is used for paths for which all and any of highway=footway,
> highway=cycleway and highway=bridleway would be inappropriate or inadequate
> ..."
>
> Så jeg holder på cycleway og footway, med tilføjelse af
> fodgængere/cyklister hvor det er relevant. Dermed bliver de typiske stier
> i villakvartererne highway=footway + bicycle=yes.

> Tak for hjælpen :)
>
> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Paths

JOSM foreslår highway=path;bicycle/foot/horse=designated for stier der ikke er
decideret enten cykel- fod- eller ridestier.

Jeg kan egentlig godt lide den måde at gøre det på, så jeg tagger gerne
kombinerede fod- og cykelstier med
highway=path;bicycle=designated;foot=designated. På denne måde angives det
tydeligt at de 2 transportformer på denne stier er helt ligeberettigede.

Fornylig har jeg endda registreret en
highway=path;bicycle=designated;foot=designated;horse=designated (ved Sdr
Hygum øst for Ribe). På de blå skilte ved stien er der både cykel, fodgængere
og hest, så jeg anser det for misvisende at tagge den som f.eks. en decideret
briddleway.

--
Mvh Michael