[Talk-dk] gang/cykelstier

Beck Niels nielsbeck at me.com
Tor Sep 30 10:11:00 BST 2010

Jeg bruger til cykelstier som følgende(men der er også andre):

highway=xxx                        afstribning til cykler ved vej
cycleway=lane

highway=xxx                        cykelsti adskilt ved kantesten
cycleway=track             	eller græs fra vej

highway=cycleway   		selvstændig cykelsti i god afstand
                                     		eller helt uafhængig af vej

highway=cycleway            Hmmm! Egentlig skal en cykelsti ved
foot=yes                       	      ved landevej have denne
“tagging”, men
                                   	      ifølge dansk koncensus skal
der jo bruges
                                  	      highway=xxx/cycleway=track,
god et holder
                                  	      jeg mig til.

highway=footway             Mon ikke denne i de fleste tilfælde dækker
bicycle=yes                        same behov som highway=cycleway/
foot=yes?

highway=path                    Denne kan jeg rigtig godt lide til små
smutveje
bicycle=designated          hvor biler ikke kan komme igennem. Ved rute-
foot=designated                planlægning giver den jo helt andre
horse=designated            (og spændende) svar!

Vh.
Niels