[Talk-dk] gang/cykelstier

Anders Lund anders at alweb.dk
Tor Sep 30 20:54:15 BST 2010

On Torsdag den 30. september 2010, Ole Nielsen wrote:
> Er det nødvendigt i Danmark? Kender ikke de danske regler præcist. I
> Holland må fodgængere som udgangspunkt færdes på cykelstier, med mindre
> der er en parallel gangsti eller fortov. Jeg vil foretrække foot=no hvor
> fodgængere IKKE må færdes.

Det kommer jo an på hvordan data bruges, fx til ruteplanlægning. Hvis en
ruteplanlægger der tilbyder ruter til fods skal vide om man må gå et sted
kunne man mene at det skal være mappet uafhængigt af lokale love? Og en
highway=cycleway er måske som udgangspunkt kun for cykler?

Personligt vil jeg foretrække IKKE at have fodgængere rendende løst hvor jeg
skal cykle, og at vide hvornår jeg risikerer at møde dem! ;)

--
Venlig hilsen,
Anders