[Talk-dk] Geodata og ortofotos lige et spørgsmål

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tir Apr 5 11:06:29 BST 2011

On 04-04-2011 14:50, Esbern Snare wrote:
> Hvordan håndterer I allerede "manuelt" indtegnede bygninger ?
>
> Spørgsmålet stiller jeg fordi jeg har overvejet at ligge nogle
> bygninger ind, men gider ikke dobbeltarbejde, der er jo nok andet der
> kan opmåles og tegnes, men de er jo også et spørgsmål om vi i nærmeste
> fremtid får flere data sådan som der går politik i sagerne.

I store træk vil jeg mene at de bedste data vinder. Hvis du tegner
bygninger ind, og vi får doneret bygningsdata fra den kommune, så vil det
give mening at de mindst præcise bygninger blive slettet.

Om vi får mere data doneret kan ingen forudse. Det kan ske om en måned,
eller om 10 år - eller aldrig.

Hvorvidt det er besværet værd må være en individuel betragtning. Personlig
har jeg indtegnet en del bygninger i Horsens, da jeg synes det er en sjov
ting at have på, og jeg kan godt leve med det hvis de engang skulle blive
slettet fordi vi får bedre bygningsdata doneret.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk