[Talk-dk] Hastighedsgrænser og oplysningstavler

Lars Thegler lars at thegler.dk
Ons Apr 6 17:55:25 BST 2011

2011/4/6 Pelle Rosenbeck Gøeg <pelle at goeg.dk>:
> Hej,

> Hvordan vil en vej så tagges? givet det er en landevej som der må køres 80
> km/t på, men er anbefalet kun at køre 60km/t ?
> som jeg forstår det, vil vi i tilfælde af ovenstående så kun have de
> anbefalede værdier repræsenteret?

Ja, det går ikke. Der kan kun være een maxspeed=* som nødvendigvis må
afspejle den lovpligtige hastighedsbegrænsning på stedet.

Anbefalede hastigheder kan så angives som maxspeed:recommended=* eller
recommended_speed=*, jfr
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/recommended_speed.
Jeg hælder personligt til den første, men der er tydeligvis ikke
consensus :)

De tilhørende source-angivelser kommer så til at hedde
source:maxspeed:recommended=* eller source:recommended_speed=*.

Din landevej bør tagges:

maxspeed=80
maxspeed:recommended=60
source:maxspeed=DK:rural