[Talk-dk] De nye tal - Folketal i danske byer pr. 1. januar efter byer og tid

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Ons Apr 13 11:44:23 BST 2011

Tak for feedback og gode indspark - Vidste godt det var et minefelt ;-)

> Hvis I har lidt tålmodighed sad jeg faktisk i går aftes og bryggede på
> en bot med det formål at opdatere place=* knuderne med
> folketællingstallene fra statistikbanken. Jeg sad også og tænkte på
> village/hamlet problematikken. Men hold jer endelig ikke tilbage hvis I
> hygger jer med at føre tallene ind "manuelt" :-) Til næste år kommer der
> nok nye tal, og til den tid vil botten måske gøre nytte.

Øh hvordan vil du lave en bot, der sammen fletter statistikbanken med
OSM  - når fx Ølstykke-Stenløse er en by jfr. DST (fra 2010) - men er
angivet som to steder i OSM pt. - samtidigt er der mange Dalby'er og
Valbyer - eller tag byerne Hørsholm og Smørrumnedre- som krydses af
flere kommuner - Så jeg tror at hvis det bliver manuelt gjort i år og
alle byer har fået et unikt ID tal - at så ville du kunne køre en
sammenkørsel - uden den store datavask bagefter til næste år.

/Søren