[Talk-dk] De nye tal - Folketal i danske byer pr. 1. januar efter byer og tid

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Ons Apr 13 23:26:53 BST 2011

2011/4/13 Jonas Häggqvist <rasher at rasher.dk>:

> Jeg tror det er noget der altid vil kræve lokal tilpasning. En by på 50000
> indbyggere er stort set ikke værd at rendere i USA, mens i Danmark Har vi
> kun en god håndfuld der ligger over. Jeg vil umiddelbart mene det er ok at
> vi finder på vores egen opdeling.

Det er muligt du har ret - det forekommer mig bare at i samme øjeblik
man zoomer ind i USA på samme niveau som i Danmark, så begynder de at
blive interessante igen? New York og lignende metropoler er
anderledes, men der er de vel også allesammen tagget som suburbs. Jeg
prøvede at kigge lidt rundt i USA og England uden at blive ret meget
klogere, bortset fra at jeg fandt nogle towns < 10.000. :)

Ud over renderen er mit problem med village osv. nok at jeg tillægger
det en vis semantisk betydning. Måske er det bare mig der opfatter det
forkert, i almindelige geografiske kort er der jo ikke nogen semantisk
opdeling - bare en opdeling baseret på indbyggerantal (> 100.000 får
en fed cirkel, 50-100.000 en almindelig cirkel, 10-50.000 en lille
cirkel osv.).

Ole