[Talk-dk] [OpenStreetMap] Gadenavne i Lyngby

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Man Aug 8 12:58:02 BST 2011

> 2. Jeg haft nogle "røde" adresser på Egehavevej
> (http://www.openstreetmap.org/browse/way/123697128). Nu har GPS'en og cyklen
> været ude i mudderet og der ingen bygninger, pæle, rør, huller eller andet
> der indikerer at her skulle være nogle "adresser". Ren skovbund. Fx
> Egehavevej 38. Hvad er egentlig det rigtige at gøre her?

Det har været diskuteret her på postlisten før for ikke så lang tid
siden. Man kan tagge en vej til at være foreslået, lidt ligesom trykte
kort der viser fremtidige motorveje.

Personligt ignorerer jeg dem bare.

Hvad der er rigtigt, er lidt svært at definere - nogle af punkterne
skulle måske slet ikke være med i OSM, men omvendt hvis det er
byggegrunde, er det måske godt nok at man kan finde dem? Jeg ved ikke
om en adresse er en adresse så længe der ikke er noget hus eller en
vej der. :)

Ole