[Talk-dk] Visning af cykelstier på OpenCycleMap

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Ons Aug 10 08:09:32 BST 2011

Hej,

Udover at opencyclemap opdateres langsom og ikke har cykelstier med, synes
jeg nu ret godt om det. Men det vil være alletiders, hvis det får lidt
konkurrence.

Lonvias kort er rigtig godt til at se cykelruter på, men indeholder ikke
meget andet (f.eks. ikke cykelstier).

Det er i øvrigt en øjenåbner at se deres vandrerutekort. For mens vi er ved
at komme godt med mht. cykelruter i Danmark (bl.a. med den gode indsats fra
Cyklistforbundet), er der tydeligvis ingen, der har interesseret sig for
danske vandreruter endnu. Måske er der bare ikke så mange fritidsvandrere
blandt os?
Det kunne være sjovt hvis Dansk Vandrelaug blev inspireret af
Cyklistforbundets OSM-arbejde.

Claus