[Talk-dk] Københavns Kommune & opdateringer af OSM?

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Ons Aug 10 13:59:55 BST 2011

8. aug. 2011 10.02 skrev Emil Tin <ZF0F at tmf.kk.dk>:
> Hvordan kunne en sådan opdatering fungere? Kunne det foregå automatisk?
> Hvilket værktøjer/scripts skulle til for at det kunne foregå automatisk?
> Hvilke vejkoder/ids skulle linke vore GIS til OSM, for at muliggøre automatiske opdateringer?
> Er der eksempler på andre automatiske/batch opdatering af OSM?

Det er nogle vældigt interessante spørgsmål.

Generelt er politikken så vidt jeg har forstået den at OSM er
hoveddatabasen som alle skal have mulighed for at rette i. Hvis der
importeres andre steder fra, skal der derfor være en eller anden form
for semi-intelligent procedure der sikrer ændringer i OSM ikke bliver
overskrevet uberettiget.

Spørgsmålet er om der er nogen der har lavet sådan et værktøj til at
importere veje. Du kunne prøve at høre her på den internationale
liste: