[Talk-dk] Cykelbutikker fra Danske Cykelhandlere

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Ons Aug 10 20:08:19 BST 2011

Som Ole nævner der er ulemper - og som jeg ser det er der følgende
problemer, hvordan vil du sortere dubletter fra? - der vil helt
sikkert være cykelhandlere der allerede er i OSM -
Importerer alle og så slette de gamle? - Vi sletter helst ikke andres
arbejde - vi kan bygge videre på fx deres POIs og tilføje flere Tags
for at værdiberige POIs
hvordan vil du finde lat/long? - Hvis du tager dem fra Google Geocoder
(adresse>lat/long) så er vi ude i "No-Go" , desuden laver geocoderne
også ret store afstande fra selve objektet tit. Der er den lokalkendte
OSM mapper  eller via Bing/Fugro lidt bedre til at bedømme nogenlunde
hvor en evt. butik skal være

Som der blev sagt til konferencen State of the Map Europe "The best imports
are those we avoid." (dvs. data ind via crowdsoucing og ikke via
masseimport ) -  hvor der var paneldebat om masseimport

se https://sotm-eu.org/talk?57 og vælg evt. PDF filen