[Talk-dk] Cykelbutikker fra Danske Cykelhandlere

Jarl Friis jarl at softace.dk
Tor Aug 11 22:21:25 BST 2011

Soren Johannessen <soren.johannessen at gmail.com> writes:

> [...]
>>> 2) Mindre manuelt arbejde (som kan bruges på anden mapping-arbejde)
>
> Som Ole nævner der er ulemper - og som jeg ser det er der følgende
> problemer, hvordan vil du sortere dubletter fra?

Scriptet skulle nok laves så det flytter/merger eksisterende nodes.

> - der vil helt sikkert være cykelhandlere der allerede er i OSM -
> Importerer alle og så slette de gamle?

Nej.

> - Vi sletter helst ikke andres arbejde - vi kan bygge videre på fx
> deres POIs og tilføje flere Tags for at værdiberige POIs

Enig. Man burde nok merge tagsne, og flytte de eksisterende (i stedet
for at oprette nye), men det gør så også bare at scriptet bliver det
mere kompliceret, så det måske ikke kan betale sig... Så mange
butikker er der trods alt heller ikke...

> hvordan vil du finde lat/long?

fra OSAK data (som allerede findes i OSM.

> Som der blev sagt til konferencen State of the Map Europe "The best imports
> are those we avoid." (dvs. data ind via crowdsoucing og ikke via
> masseimport ) -  hvor der var paneldebat om masseimport

Interessant...

Jarl