[Talk-dk] Nyt projekt - fjern adresse nodes fra ways

Jarl Friis jarl at softace.dk
Tor Aug 18 11:29:51 BST 2011

Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejér <morten at writtenandread.net> writes:

>  Jeg har fra tid til anden indtegnet en hel bygning, kopieret denne
>  bygnings adressenodes oplysninger ind iden optegnede bygning og
>  følgende slettet enkeltpunktsadressenoden - som for eksempel med Fyns
>  Kunstmuseum, http://osm.org/go/0H54Scyev--
>  Er der et problem med dette? Det er ganske enkelt at udskifte punktet
>  med bygningen.

Ja, det lyder som "problemer...". Det har en stor værdi at
1) en adresse er et punkt (og kun et punkt)
2) At en adresse og bygning ikke er bundet sammen ve at være samme
nodes. En bygniing kan godt skifte adresse (hvis den er i et kryds,
eller lignende)

Som umidelbart lyder din tilgang som dårlig praksis...
Hvad siger I andre.

Jarl