[Talk-dk] bryggebroen - hvornår kom den med?

Emil Tin ZF0F at tmf.kk.dk
Tor Aug 18 13:34:58 BST 2011

jeg henviste nu også til google :-)

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Soren Johannessen [mailto:soren.johannessen at gmail.com]
Sendt: 18. august 2011 14:17
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: Re: [Talk-dk]bryggebroen - hvornår kom den med?

> 2009? hmm, ja den blev indviet i 2006, så det ville jo et stykke tid - andre der kan huske hvornår bryggebroen dukkede op i google maps?

Nu er det ikke historisk fair overfor OSM med spædestart i 2004 -
først i 2006 fik OSM et API hvor der kunne indrapporteres data til som
vi kender det i dag. Der var meget få aktive i 2006. Danmark havde på
daværende tidspunkt ingen luftfotos i god kvalitet a.la. Bing og
Fugro. Hvis det allerede havde været tilfældet i 2006 med disse
luftfotos ville Bryggebroen nok helt sikkert have været med før. Det
er begrænset hvad et meget lille antal af frivillige i perioden
2006-09 kunne nå at mappe med GPS'ere  af Danmark.

Så derfor hvis man vil lave historiske undersøgelser hvem fik først
med - Så ville jeg sætte 2010 som et skærringsår, da mængden af
frivillige i DK vokser samt vi har været OASK importen klar med
adresser. December 2010 Bing luftfotos, og så Fugro januar 2011.

/Søren