[Talk-dk] Offentlige data & opdateringer af OSM

Emil Tin ZF0F at tmf.kk.dk
Tor Aug 25 10:58:37 BST 2011

hej,

her på københavns kommune har vi en masse cykeldata som vi godt kunne tænke os kom ud til så mange som muligt, og vi ser osm som en god platform. der kunne være tale om veje, cykelstier, belægninger, belysning, trafiktællinger, trafiksignaler - men der er stadig nogle juriske spørgsmål vi skal have afklaret.

derudover er spørgsmålet hvilke værktøjer der kunne lette den løbende integrering af data mellem købehavns kommune (eller andre offentlige myndigheder) og OSM.

inspiret af Esben Damgaard's forslag om en side: kunne man forestille sig et værktøj baseret på en 'issue tracker', af den type man normalt bruger til softwareudvikling? vi kunne så registrere når der f.eks. er bygget en ny cykelsti, eller vi har nye trafiktællinger. og osm communities kunne så bruge det til at holde styr på hvem der ordner hvad, hvad der mangler at blive opdateret, etc.
vi kunne evt. skrive automatisk ned i systemet, når vi har nye data. værktøjet ville også mulighed for at angive prioritet, arbejde med milepæle/roadmaps, kommentere på de enkelte issues, etc.

eller er der mere brug for et teknisk værktøj der sammenligner vores data med osm, og spytter en liste ud med forskelle?

vh
emil tin