[Talk-dk] Offentlige data & opdateringer af OSM

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Aug 25 13:00:46 BST 2011

Emil Tin skrev:
> derudover er spørgsmålet hvilke værktøjer der kunne lette den løbende integrering af data mellem købehavns kommune (eller andre offentlige myndigheder) og OSM.

Det er et rigtig godt spørgsmål.

Det er klart, at OSM-folket er meget interesserede i at få opdateringer
fra myndighederne. Og min erfaring siger mig også, at myndighederne
burde være interesserede i feedback fra OSM.

Det er f.x. ofte, at vi finder fejl i OSAK-data. Det ville være rart med
en mulighed for at indrapportere disse fejl til de relevante myndigheder.

Vi kan selvfølgelig godt lave et system sammen med Københavns Kommune,
men det ville være endnu bedre, hvis vi kunne finde ud af en mere
generel løsning.

Jeg overvejer, om man skulle lave et møde/konference mellem OSM'ere og
myndigheder for at diskutere mulighederne?

- Jørgen