[Talk-dk] JOSM building_tools og OSAK punkter

Nichlas Hummelsberger nichlas.hummelsberger at gmail.com
Lør Aug 27 11:53:16 BST 2011

Hej,

Jeg er ny udi OSM og kortlægning, men har hygget lidt med bl.a. at tegne
bygninger.

Her er jeg stødt på et muligt problem: Når jeg bruger "Draw Buildings"
funktionen fra building_tools plugin'et til JOSM, og tegner en bygning hen
over et OSAK punkt, er den så fræk at assimilere punktet ind i bygningen.

Det vil sige at den sletter punktet, og flytter alle punktets egenskaber til
bygningen.

Jeg har forstået at man altid skal lade OSAK punkterne være, så jeg går ud
fra at dette er problematisk.

Er der nogen måde man kan overbevise JOSM til ikke at gøre dette? Eller skal
man hacke building_tools plugin'et?

Mvh. Nichlas