[Talk-dk] osmosis - konfiguration af løbenden opdateringer?

Emil Tin ZF0F at tmf.kk.dk
Tir Aug 30 14:32:45 BST 2011

ok.
tak for tippet med irc kanalen!

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas Häggqvist [mailto:rasher at rasher.dk]
Sendt: 30. august 2011 14:38
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: Re: [Talk-dk] osmosis - konfiguration af løbenden opdateringer?

On 30-08-2011 14:22, Emil Tin wrote:
> hej jonas,
>
> tak for svaret! så maxInterval handler ikke om hvad man henter, men
> mere om hvordan man henter det? vil kortdata under alle omstændigheder
> blive helt opdateret?

Du er vist på rette spor - måske jeg skal prøve at forklare igen. Når du
kører osmosis --rri er der to mulige tilfælde: Enten mangler du kun den
diffen for det allerseneste minut, eller også mangler du flere. I det
første tilfælde henter osmosis bare den ene. I det andet tilfælde henter
den ændringer fra det punkt din database pt er ved og op til maxInterval
sekunder.

Et eksempel: Hvis din database er en time bagud og maxInterval=600, så vil
den bagefter være 50 minutter bagud (hvis vi ser bort fra den tid selve
operationen tager). Er maxInterval=1800 vil databasen derimod være 30
minutter bagud når osmosis er færdig.

Hvis maxInterval=0 tror jeg kun osmosis henter en enkel diff af gangen.
Jeg vil anbefale at du i hvert fald sætter den til mindst 180 for at give
dit system en bedre chance for at komme up to date.

> hvis jeg kører opdatering to gange lige efter hinanden tager det stadig
> tid anden gang - og tiden er afhængig af intervalLength. det tyder på
> at det angiver fra hvor langt tilbage i tid man henter opdateringer.
> jeg troede osmosis kiggede i timestampet på ens data og selv fandt ud
> af hvad man manglede.

Som sagt er jeg ikke klar over hvad intervalLength gør, så det kan jeg
ikke umiddelbart kommentere på. Du kan altid kigge på state.txt for at se
hvor i tiden din database befinder sig. Bliver du ved at køre opdateringen
skulle timestampet deri gerne nærme sig det nuværende klokkeslet (så længe
din server kan håndtere et minuts ændringer på under et minut, ellers er
der problemer).

Du skal i øvrigt være velkommen til at kigge forbi vores chat på IRC -
#osm-dk på OFTC. Mere her: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/IRC det kan
til tider være lidt lettere at få styr på detaljerne i realtid.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk