[Talk-dk] hvordan er adressepunkterne kommet ind i OSM?

Toft, Kurt Forbech kft at kms.dk
Fre Dec 2 09:15:03 GMT 2011

Der er ikke andre korrekte versioner af kommunegrænsen end dem KMS har udfærdiget.

KMS har to versioner: den matrikulære og den topografiske.
Begge versioner ejes af KMS.

Den matrikulære version følger skellene på matrikelkortet uanset skellenes beliggenhed i naturen. Hvor et skel f.eks. blev fastlagt til at være midten af et vandløb for 100 år siden, kan dette vandløb have flyttet sig en del siden uden at det matrikulære skel er flyttet tilsvarende.

Den topografiske version tager hensyn til disse naturlige flytninger og tilpasses jævnligt (mindst hvert 3'die år) de faktiske forhold i naturen.

Med venlig hilsen

Kurt Toft (KMS)