[Talk-dk] Kommunale vejmidter som baggrundslag?

Peter Brodersen peter at ter.dk
Man Dec 5 23:20:50 GMT 2011

Hej,

2011/12/5 Peter Brodersen <peter at ter.dk>:
> Stevns og Kolding bruger forskellige formater for vejmidte (hhv.
> MapInfo-format og Shapefile), hvilket betyder, at de indtil videre har
> hver deres URL. Jeg er ikke mapserv-haj, så jeg ved ikke, om det kan
> slås sammen på en let måde.

.. men det vidste rasher :-)

Takket være Jonas' hjælp har jeg nu fået lavet et lag, som både har
Stevns' og Koldings vejmidter. Når der dukker nye byer op, bliver de
tilføjet til laget, så andre ikke behøver at gøre noget.

URL'en til fx brug i JOSM er:
http://tile.openstreetmap.dk/danmark/vejmidte/{zoom}/{x}/{y}.png

Eksempel fra henholdsvis Stevns og Kolding:
http://tile.openstreetmap.dk/danmark/vejmidte/14/8748/5154.png
http://tile.openstreetmap.dk/danmark/vejmidte/14/8623/5143.png

Emil: Jeg vil meget gerne have København med i laget. Hvor kan jeg
hente jeres vejmidte-tema?

- Peter Brodersen