[Talk-dk] Nogen der har forslag til hvordan man retter en bunke relationer med fejl i (der er importeret i OSM)

Jonas Hggqvist rasher at rasher.dk
Tor Dec 8 11:04:50 GMT 2011

On 08-12-2011 11:54, Jens Winbladh wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der har forslag til hvordan man retter fejl i en bunke
> relationer der er importeret. Fejlene kan f.eks. vre at tagget er skrevet
> med stort (og derfor kan OSM ikke fatte det) eller at det er forkerte tags
> f.eks. LANDUSE=Overdrev (Skulle have vret natural=grassland).
>
> Jeg kan ikke finde noget gennem XAPI eller anden, der kan download
> relation og man kan rette dem i et go', ligesom man kan med alt andet i OSM.
>
> Eneste jeg kan finde p er at rette dem manuelt.

Det skulle vre muligt at hive dem ud med Osmosis's tag filter, som er
beskrevet i OSM wikiet[1]. Hent et extract fra Geofabrik[1] og kr noget i
stil med dette:

osmosis --read-pbf denmark.osm.pbf --tag-filter accept-relations
LANDUSE=Overdrev --used-way --used-node --write-xml overdrev.osm

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmosis/Detailed_Usage
[2] http://download.geofabrik.de/osm/europe/
--
Jonas Hggqvist